Alternatywą dla założenia własnego biura nieruchomości może okazać się franczyza – rozwiązanie to funkcjonuje już od dawna i może być doskonałym wyborem dla tych, którzy chcą spróbować swych sił w obrocie nieruchomościami. Na czym polega franczyza nieruchomości?

Franczyza a własne biuro nieruchomości – najważniejsze różnice

Chcąc wejść na rynek obrotu nieruchomościami, trzeba rozpocząć pracę jako agent, zdecydować się na założenie własnego biura lub skorzystać z udogodnień, jakie zapewnia franczyza nieruchomości. By działać w dużej mierze na własny rachunek, warto skupić się na dwóch ostatnich rozwiązaniach: własnym biurze nieruchomości i franczyzie. Czym się różnią te opcje?

  • Własne biuro nieruchomości – zapewnia pełną swobodę działania, samodzielnie należy jednak zadbać o każdy z aspektów jego funkcjonowania (zarówno o prawne zabezpieczenia, jak i o kwestie marketingowe i organizacyjne).
  • Franczyza nieruchomości – zapewnia łatwy start w branży, wsparcie merytoryczne, pomoc w wielu aspektach działalności (na przykład w kwestiach szkoleń i rozwijania kompetencji, w kwestiach marketingowych, a nawet w zagadnieniach prawnych). Decydując się na franczyzę nieruchomości, działa się pod szyldem większej organizacji.

By otworzyć autonomiczną agencję nieruchomości, potrzeba sporych nakładów czasu, wiedzy i finansów. W przypadku franczyzy jest łatwiej, ale warto zdawać sobie sprawę z faktu, że nie jest to rozwiązanie darmowe – franczyzobiorca zobligowany jest do pokrywania określonej w umowie opłaty franczyzowej.

Franczyza nieruchomości – zalety i wady

Każdy sposób wejścia na rynek obrotu nieruchomościami ma swoje dobre i złe strony. By podjąć jak najlepszą decyzję dla swego biznesu, warto zaznajomić się z atutami i mankamentami franczyzy nieruchomości.

Franczyza nieruchomości – zalety:

  • Szerokie wsparcie merytoryczne – czyli cały pakiet narzędzi, gotowych rozwiązań i know-how. To ogromne ułatwienie oraz szybki start w branży.
  • Pomoc we wdrażaniu pracowników – w ramach franczyzy zyskuje się również konkretne ścieżki wdrożeniowe dla agentów nieruchomości, szkolenia, bazę wiedzy i kompetencji.
  • Profesjonalny marketing – działając pod szyldem dużej agencji nieruchomości, można być spokojnym o promocję i marketing.
  • Innego rodzaju narzędzia i wsparcie – zarówno techniczne, jak również merytoryczne.

Franczyza nieruchomości – wady:

  • Konieczność sprostania określonym standardom – w ramach umowy franczyzowej otrzymuje się wiele materiałów, które nie są wyłącznie inspiracją, ale elementami do obowiązkowego wdrożenia.
  • Działanie pod czyimś szyldem – rozwijając biznes, pracuje się głównie na konto marki nadrzędnej.
  • Możliwość kontroli i ewentualnych kar umownych – umowa franczyzowa zawierana jest na konkretny czas, podczas jej trwania możliwe są kontrole, a niewywiązywanie się z ustaleń może skutkować karami umownymi.

Franczyza na rynku obrotu nieruchomościami to rozwiązanie, które zdecydowanie warto wziąć pod uwagę. Nie jest to opcja pozbawiona wad, ale jej zalety mogą okazać się przeważające.

Materiał przygotowany przez RynekPierwotny.pl